Saturday, June 5, 2010

1001 rasa....

cuti sekolah ni punya lah banyak majlis kawin.. mak n ayah satu hari kena pg dua or 3 or lebih umah kawin.. maklumlah, nak tambah ahli famili bulan 9 nanti.. 3 bulan lagi.. so kena lah pergi kalo org da jemput.. semalam sampai ke PD mak ayah pg.. hmmm oleh kerana minggu cuti sekolah yg penuh dgn org kawin saya dan encik tunang x pilih cuti sekolah.. tp pilih cuti raya bln 9.. tu je cuti yg agak ok.. even mak risau sbb takut sedara mara jauh x dpt balik.. tp nak buat mcm mana.. da tu je yg ada... sebut ttg tarikh nikah kami, dirancang seminggu lepas raya... dan seminggu selepas nikah hari jadi encik tunang.. dan seminggu sebelum tunang yg lepas adalah hari jadi saya.. semuanya kebetulan..
saya kurang selesa bl org tanya sudah sedia ke? pertanyaan yg membuatkan otak saya bergerak dgn aktif dan membuatkan hati saya bergetar dgn lebih cepat.. x penah terpikir nak kawin cepat.. tp da tu permintaan encik tunang saya, saya ikutkan aje.. alasannya, encik tunang saya xnak saya posting jauh dari dia.. da hampir lima tahun saya duk dekat dgn dia.. so xnak saya jauh.. saya pun tau org salah faham ingat saya yg kawal encik tunang minta encik tunang selalu dtg jumpa saya...tp da encik tunang yg asik nak dtg nak tgk saya.. x bagi kang merajuk... hmmm..
kadang2 timbul mcm2 persoalan dalam kepala saya.. ada kalanya saya suka dan adakalanya saya rasa x selesa dgn beberapa pekara.. tp hidup x semuanya indah.. kalo indah je bosan plak kan.. tapi bl sy duk diam2, sy rasa bersyukur dgn ape yg saya ada hari ni.. mungkin belum sempurna sepenuhnya, tp sy lega.. kalo xd halangan saya akan terus berkerja sebagai guru.. xperlu susah2 cari kerja.. n jodoh pun insyaAllah saya akan menjadi isteri pd pilihan hati sendiri dlm usia yg sesuai pada saya.. bab ekonomi hidup pula, sy x lah senang sgt, tp cukup n x pernah kurang...
selama ni pun alhamdulillah hidup saya pun kurang halangan.. dari dl apa yg saya minta kebanyakkannya tertunai.. dari minta mana2 sekolah, minta upu, minta maktab.. smua dpt..
oleh tu sy rasakan hidup saya hampir sempurna.. yg saya amalkan selama ni, ape pun yg saya nak buat, saya akan minta mak doakan saya.. dari dl sampai skang, b4 buat ape2 sy akan minta mak doakan.. saya akan tepon mak, ckp ape sy nak buat n minta doa mak.. pernah sy drive tgh mlm sorg2 dr ulu tiram sorg2 lik melaka.. tu pun saya tepon minta mak doakan saya.. n masa bawak kete sy x takut n yakin doa mak saya ada dengan saya..
pada saya mak saya ni seorang yg memahami.. petuanya, ape pun yg berlaku saya x rahsiakan dengan emak.. tentang cinta, tentang kawan, semua saya akan cerita.. sbb tu lah mak saya dapat fhm saya..
doa emak.. doa emak saya yg buat saya dapat ape yang saya ada hari ni.. saya sayang mak saya....

1 comment:

YUKI said...

wa pom sayang mak even wa stubborn dan selalu gak x mahu dgr cakap mak.
:'(
:'(
:'(
.
.
.